کد خبر 1365594
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
تماس تلفنی لاوروف با هنیه و گفت و گو درباره اوضاع مسجد الاقصی

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس، طی تماسی تلفنی در باره اوضاع جاری مسجد الاقصی گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در تماس تلفنی رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با هنیه «در باره درگیری ها و تنش‌های موجود میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در مسجد الاقصی» بحث و تبادل نظر کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای با بیان اینکه تماس تلفنی لاوروف و هنیه امروز پنجشنبه به ابتکار طرف فلسطینی انجام شد، افزود که در جریان این تماس دو طرف، «آخرین تحولات در منطقه درگیری فلسطینیان و اسرائیلی ها و جدی بودن تنش های موجود در اطراف مسجد الاقصی» را بررسی کردند.

در این بیانیه تاکید شد که هرگونه تغییر در وضع موجود مکان های مقدس و دینی غیرقابل قبول بوده و لازم است که از وخامت بیشتر اوضاع جلوگیری و از تبدیل درگیری های محلی به یک رویارویی نظامی گسترده جلوگیری شود.

بر اساس این بیانیه، لاوروف اداره جدی روسیه را در راستای ادامه کوشش های فعال مسکو برای آغاز روند مذاکره میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر اساس مبنای حقوق بین‌الملل که همگان آن را به رسمیت شناخته‌اند، ابراز کرد.

در این بیانیه آمده است که «هدف نهایی این روند باید ایجاد کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس شرقی و همزیستی در صلح و امنیت با اسرائیل باشد.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    باور کن زنگ زده گفته شما دیگه نباید از دوش پرتابهای روسی علیه جنگنده های اسراییل استفاده کنید
    • علی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      به جای اینکه زنگ بزنه به اسراییل یا رییس خودگران فلسطین زنگ زده رییس جنبش اسلامی. این یعنی جدال با اسراییل. بعدشم دوش پرتاب ها روسی نیستند همه
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    شاهد اتفاقات جالبی هستیم. الان اسرائیل مونده از مزدور غرب(نظام سرمایه داری و فراماسون ها و .. باقی ات اشغال ها) در اوکراین حمایت کنه یا رضایت روسیه.
  • احسان IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    ادم دلش می سوزد برای دولتمردان روسی هیچ کس توی دنیا آنها تحویل نمی گیرد.....به اسماعیل هنیه زنگ می زند فردا حتما به مادرو پس فردا عمو بشار این چرخه هی می چرخد
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    تغییر مواضع روسیه از زمان سفر سردار دلها به مسکو آغاز شد و هرچه زمان حلوتر میرود روسیه به واقعیات مواضع مقاومت متطقه نزدیکتر میشود،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس